Forum

Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumAllmänna diskussioner om RC: AllmäntReal Flight
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Real Flight

Real Flight - För nya piloter och för de som vill bli bättre

Det finns flera i klubben inklusive undertecknad som finner ett stort nöje i att kunna träna flygning hemma i datorn när det blåser turbulenta västvindar på Smålanda. Detta kan jag verkligen varmt rekommendera 🙂


Jag har använt simulatorn sedan 2002 då jag valde att lära mig helikopterflygning virtuellt innan jag lyfte min T-Rex In real life.

Man kan bli en säkrare pilot och även en tryggare känsla ges då man kan utsätta sig för samma vindar och luftgropar som vi har på Smålanda en frisk vårdag. 

Liam har flugit simulatorn sedan han var fyra år och jag har hittills inte sett att detta varit bortkastad tid, då hans flygning varit nära nog problemfri, så jag vågar påstå att det är värt ett försök för de som eventuellt  är tvivlare till detta medium. Vi flyger ofta med ett antal andra likasinnade i USA och Kanada samt Tyskland, via den onlinefunktion som finns inbyggd i simulatorn. Det medger röstkommunikation vid flygning eller text chat om man så önskar.

Vi använder en högupplöst 4K skärm och får en nära nog verklig upplevelse, det kan ses på de bilder jag bifogat  som är delförstoringar av några skärmdumpar från RealFlight.

Under Covid har det varit en mycket stor del av världens elitflygare och söndagsflygare som man haft förmånen att flyga med, då de inte kunnat flyga på verkliga meetings, utan såg Realflight som ett utmärkt substitut.

Min förhoppning är att kunna skapa en 3D modell av vårt flygfält och ladda upp till Realflight så att alla kan flyga på hemmafältet när det är tråkigt väder.;-)


-Numera kan även farkoster designas och jag har bidragit under flera år med diverse modeller där jag  skapat egna mixingar med "Snapflaps" "Landing Flaps" "Spoilerons" allt för att testa nya ideér innan jag implementerat dessa i verkligheten.

Här är en länk till min egen sida hos Realflight där ni kan hämta mina modeller med mina egna inställningar av vikt, tyngdpunkt och radiofunktioner och färgscheman som jag själv designat. Allt dessutom justerbart efter ert egna behov.

https://forums.realflight.com/index.php?resources/ef-extrang-104-fine-tuned-by-freeztyle-swede_av.29849/

-Nedan ses några bilder på min senaste modell ExtremeFlight Extra NG 104"  Vi ses på Real Flight!

Uppladdade filer:
  • Extra-NG-By-FreeZtyleSwede2.jpg
  • Extra-NG-By-FreeZtyleSwede3.jpg
  • Extra-NG-By-FreeZtyleSwede.jpg
  • RF.jpg