Svar till: Diskussioner på SMF

Startsida Forum Allmänna diskussioner om RC Allmänt Diskussioner på SMF Svar till: Diskussioner på SMF

#1212
Morgan Dahlin
Deltagare

    Äntligen lyckades jag logga in.Efter 12 tecken vareviga gång eftersom kom ihåg mig inte fungerar. För övrigt togs det upp på årsmötet att flera inte kan logga in. Som någon sade: det behöver man inte för att läsa, bara för att skriva inlägg. Hallå! Vad är detta för moment 22 situation. Kan man inte skriva inlägg så finns det väl knappast något att läsa utom för de trogna. Påminner lite om SMFF där man uppmanar till att öppna champangen nu efter hårda förhandlingar. Sätt den bara inte i halsen. Läs roffes länkar. Hur F3A Anders eller vad han heter som fått en spottloska i ansiktet,han som ligger i framkant teknologiskt osv. Jag håller fullständigt med Tingwall att de som tävlingsflyger kan fortsätta med det men det blir utan mina bidrag. Som söndagsflygare har jag ingen lust att ösa närmare 50 % av avgiften till SMFF. Vi flög på isen i veckan som gick och isses vad kvickt man blev lagbrytare 0-120 meter på 2 röda. Vi som segelflyger kan ju lägga av i detta sten och träsklandskap. Termik under 100 meter? 10 mil till närmsta hang. Om klubben Växjö Rc vill ha mera är en sak men inte detta. För övrigt vet väl alla att statliga myndigheter äter förbund som SMFF till frukost. Är helt införstådd med att hela frågeställningen egentligen inte handlar om mina modellflygplan utan drönare. Vad SMFF firar har då undgått mig. Kan det möjligen vara att registrera,dokumentera och kartifiera hur parkeringen ser ut? Melemskurvan för SMFF talar sitt tydliga språk, tapp på 60%. Att man sedan i klubben bestämde sig för att det krävs 2 årsmöten för att ändra beslutet att vara med i SMFF liknar inget annat jag hört tidigare. Speciellt som inte bara jag utan flera av medlemmarna,inget illa menat,har ett ben på andra sidan. Bara diskussionen på årsmötet om ältandet av kassör. Huvudargumentet var ju all registrering till ja, vadå? Jo SMFF. Att denna styrelsen tydligen så hårt engagerar sig för SMFF hjälper ju föga. Det är så att säga kört på sikt eftersom säkert 99% av alla medlemmar INTE är tävlingsflygare.Tävlingsflyg gärna och ofta men inte med mitt bidrag. Men tidningen då? Jo den är fin med mycket reklam som drar in bra misstänker jag men läsa uppdate reportage och annonser gör jag på nätet. Tidningen bläddrar jag igenom,sedan skänker jag den till antingen tand eller sjukvården där resten av min fattigpension hamnar. Morgan