Svar till: Växjö RC klubbs tillhörighet.

Startsida Forum Allmänna diskussioner om RC Allmänt Växjö RC klubbs tillhörighet. Svar till: Växjö RC klubbs tillhörighet.

#1705
Johan Bengtsson
Deltagare

    Hej
    Jag har varit med i SMFF sedan 1977 och kommer fortsätta med det i framtiden också, tror inte det handlar om att klubben skall gå ur SMFF, men vi får nog ta ett steg från ”det gamla” in i framtiden och tillåta bägge förbunden för våra medlemmar. Vi måste ju kunna lösa det på klubbnivå när förbunden gick ihop och löste frågan med Transportstyrelsen, det var ju först då som det gick framåt i de förhandlingarna, när de gick ihop alltså.

    Att hävda försäkringen ser jag inte som en avgörande faktor, jag har den rakt motsatta erfarenheten av SMFF:s försäkring, jag fick överhuvudtaget ingen hjälp därifrån när jag råkade illa ut en gång, så det ger jag inte mycket för. (jag vet också).

    Du kan ju numera få modellflygnytt genom RCFF också.

    Att det sedan skulle vara osolidariskt att flyga på fältet om man inte betalat till SMFF ser jag också som ganska konstigt, de pengarna går ju till SMFF och inte vårt fält. Det är ju medlemsavgiften till VRC som gör att fältet finns.

    /Johan

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 1 månad sedan av Johan Bengtsson.