Svar till: Växjö RC klubbs tillhörighet.

Startsida Forum Allmänna diskussioner om RC Allmänt Växjö RC klubbs tillhörighet. Svar till: Växjö RC klubbs tillhörighet.

#1709
Johan Bengtsson
Deltagare

    Jo, så är det nu med avgifterna, vid en förändring, så är det väl ganska klart att man måste vara med i antingen SMFF eller RCFF. Fortfarande (om inga ändringar av avgifter sker) så skulle 400:- gå till klubben, sen var medlemmen har sin försäkring, ser jag som ointressant och har inget med solidaritet att göra, huvudsaken är väl att man är lojal mot VRC, eller? Håller med om att i nuläget är det väldigt osolidariskt att inte betala in full avgift eftersom det är så det är beslutat för tillfället.

    Väljer vi att inte tillåta RCFF, så får vi utse ”poliser” som stoppar folk med fel försäkring, läs RCFF.

    Nästa tipshallen-event får ju någon stoppa folk i dörren som inte kan visa upp SMFF-medlemskap.

    Nu vet jag att någon tänker men vi kan ju tillåta gäster från RCFF, så sades ju också på mötet förra veckan, men varför ska vi tillåta det, är vi en ren SMFF klubb, så är vi, det handlar väl om solidaritet?

    Vet egentligen inte varför jag skriver eller käftar om detta, som jag sa i förra inlägget så har jag alltid varit med i SMFF och kommer fortsätta vara det. Kan väl helt enkelt inte låta bli eftersom jag vet att på de flesta företag pågår det oftast ett arbete med ständiga förbättringar, men det kallas ju ofta gnäll i VRC….:-)

    Som du säger Urban så är det en omröstning bland medlemmarna som får styra om klubben skall utvecklas och förbättras.

    /Joahn