Svar till: Växjö RC klubbs tillhörighet.

Startsida Forum Allmänna diskussioner om RC Allmänt Växjö RC klubbs tillhörighet. Svar till: Växjö RC klubbs tillhörighet.

#1714
Urban Nyblom
Deltagare

    Jag vet inte om jag varit otydlig, men vi har ju bestämt att vi skall betala en medlemsavgift på 820 kr. Det skall inte vara frivilligt att betala mindre bara för man inte gillar att betala fullt medlemsskap. SMFF avgiften är integrerad i medlemsavgiften och har alltid varit det.Man skall se det som en avgift och inte två. Här är det inte vi och dom.

    Att ha två olika tillhörigheter ( SMFF och/eller RCFF) är ju ganska knepigt och ger fel signaler. Några betalar mer för att stödja svenskt modellflyg, ungdoms- och tävlings-verksamhet och andra mindre för att istället vara med i en förening, RC grupp eller vad det nu är som dessutom inte har förbundsstatus.Att kalla detta för valfrihet när det egentligen liknar utpressning är inte ok. För vem vill betala 320 kr mer för att få flyga på fältet? På vilket sätt är detta utvecklande?

    Man kan vill utgå ifrån att styrelsen inte heller blir så glada över denna debatt.Styrelsen behöver lugn och ro åtminstone detta året och ägna sig åt viktigare uppgifter kan man tycka.

    Detta var mitt sista inlägg i ” Någon jävla ordning får…..”