Svar till: Planering av Inneflygeventet i Tipshallen den 13/1 2018

Startsida Forum Allmänna diskussioner om RC Aktiviteter Planering av Inneflygeventet i Tipshallen den 13/1 2018 Svar till: Planering av Inneflygeventet i Tipshallen den 13/1 2018

#845
Urban Nyblom
Deltagare

    Så här dagen efter klubbens stora event när man ser tillbaka på gårdagens arbetsinsats och utfall tycker jag att vi kan känna oss nöjda.
    Ett ekonomiskt resultat för intäkter minus kostnader kan jag ännu inte prestera då vi inte hunnit redovisa alla swish intäkter ännu.
    Emellertid kan jag lova en rejäl vinst i år också.

    Det som kan bli bättre till nästa år är bl.a bemanningen av kiosken och inträdet. Vi behöver schemalägga kioskpersonalen på samma sätt som man gjort för inträdet under de senare åren. Arbetsbelastningen för vissa nyckelpersoner i kiosken blir annars för slitsam.

    När det gäller inträdet bör vi bemanna det en timme längre. Vi tappade säkert 2-300 kr i intäkter p.g.a. att ingen tog betalt när det var 2,5 timmar kvar av eventet.

    Vad jag kan förstå så trivdes alla flygare i Tipshallen. Dessutom var det intressant att se hur drone racingen hade utvecklats både storleksmässigt och tekniskt.

    /Urban