Planering av Inneflygeventet i Tipshallen den 13/1 2018

Startsida Forum Allmänna diskussioner om RC Aktiviteter Planering av Inneflygeventet i Tipshallen den 13/1 2018

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #793
    Urban Nyblom
    Deltagare

      Nu är det dags igen att planera inför VRC´s stora event i Tipshallen 13/1 2018 klockan 9:30-16:30.

      Följande stationer skall bemannas.
      1 Inträde 6-8 personer som jobbar i skift efter ett schema.
      2.Konfrencier 1 person. Förmodligen klubbens ordförande.
      3.Inköp varor kiosk mm. 2 personer
      4. Kiosk försäljning och grillning,kaffekokning mm. 4 personer på heltid krävs här.
      5.Till kiosken behövs vattenkokare,kaffebryggare mm. Grill och varmhållningsgrill tar Urban med sig.
      6. Teknik. Strömförsörjning, kablar, centraler mm. 2-3 man
      7. Säkerhetsansvarig. Kollar laddningsdisciplin, flygsäkerhet mm. 1 man.
      8. Annonsering media mm 1-2 man.
      9. Bord och stolar behövs ( 17 bord och 10 stolar). 2man samt bil med släp krävs.
      10. Klubbens faktureringsadress är bra att ha info om här.

      övrigt.
      Anmäl er här på denna tråd vad ni skulle kunna hjälpa till med. Skriv in fullständigt namn och telefonnummer.

      #794
      Rolf Åhsberg
      Deltagare

        Inträdet
        Rolf Åhsberg 0760255202

        #796
        Douglas Johansson
        Moderator

          Jag åtar mig:
          2. Sköter mikrofonen
          6. Hjälper till med elektroniken
          8. Jag ordnar annons i Smålandsposten och affischer (Jesper trycker upp)

          ( 9. Bord och stolar har Jan Åhman sagt att han kan ordna, han har släp och får hjälp när han hämtar)

          Kommer reportage i Kronobergaren nu på fredag, perfekt reklam.

          Två förslag på annonsbild, personligen tror jag den blå-gula syns bäst eftersom bilden inte blir så jättestor i tidningen.
          Behöver åsikter senast i morgon torsdag.

          • Det här svaret redigerades för 6 år, 3 månader sedan av Douglas Johansson.
          #802
          Anders Fransson
          Deltagare

            Jag kan dela pass i inträdet med någon.
            /Frasse

            #804
            Urban Nyblom
            Deltagare

              Urban (070-6621623)hjälper till med grillningen i kiosken samt tar med sig grill, varmhållningsmaskin, sladdar, kassaskrin,skärbräda knivar,kaffekokare och pumptermos..

              Åke Juhlin har erbjudit sig att vara reserv och ställer upp närhelst det behövs en resurs.

              #805
              Jan Åhman
              Deltagare

                Glöm inte kontanter i kassorna.

                #806
                Mattias Lydén
                Deltagare

                  Vad behövs det folk till? kan ställa upp har även bil med krok dock inget släp men Anders kanske kan ställa upp med det?

                  Teknik. Strömförsörjning, kablar, centraler mm. 2-3 man vad exakt är det som behövs? Kan ha lite som kan tas dit

                  mattias 0736971299

                  • Det här svaret redigerades för 6 år, 3 månader sedan av Mattias Lydén.
                  #809
                  Douglas Johansson
                  Moderator

                    Har fixat lite bra reklam på SMFF´s hemsida. 🙂

                    Kolla länken:
                    http://www.modellflygforbund.se/

                    #821
                    Anders Nyberg
                    Deltagare

                      Jag ställer upp som vanligt i år, dvs jag kan stå ett pass i inträdet och jag hjälper till med kabeldragning och kabelinsamling. Vi får låna Jespers byggcentral även i år (jag hämtar den i veckan), den brukar ju användas till “köksavdelningen”. Jag har också med mig kablar och förgreningar till strömförsörjning av deltagarnas batteriladdare.
                      Om mitt släp behövs vill jag ha besked i så god tid att jag hinner lägga på vinterdäcken innan.
                      Jag kommer också att som vanligt videofilma en del, men det påverkar ju inte något i övrigt.

                      Anders Nyberg, tel 070-6050768 eller 0470-83692

                      #822
                      Börje Ragnarsson
                      Deltagare

                        Jag kommer, ett pass i inträdet, om det behövs hjälp med kablar eller annat praktiskt arbete.
                        Börje
                        0730 437722

                        #824
                        Urban Nyblom
                        Deltagare

                          Jag tackar samtliga för att ni anmält er att hjälpa till.

                          Inträde och teknik börjar nu bli bemannade.

                          Teknik: Anders N, Börje R, Mattias L

                          Inträde: Paul L, Rolf Å, Anders F,Åke J,Morgan, Niklas H, Rolf Åhman, Ulf J.
                          Ulf Johansson samordnar inträdet som tidigare år.
                          Reserver inträde: Börje R, Anders N,

                          Kiosk: Urban N, Christer V, Jan Å,Ingemar C,Sven L. Vi behöver ett par stycken till här. Kiosken kräver 4 man på plats hela tiden.

                          • Det här svaret redigerades för 6 år, 3 månader sedan av Urban Nyblom.
                          #827
                          Urban Nyblom
                          Deltagare

                            Reviderat inlägg 1
                            Inträde och teknik börjar nu bli bemannade.

                            Teknik: Anders N, Börje R, Mattias L

                            Inträde: Paul L, Rolf Å, Anders F,Åke J,Morgan, Niklas H, Rolf Åhman, Ulf J.
                            Ulf Johansson samordnar inträdet som tidigare år.
                            Reserver inträde: Anders N,

                            Kiosk: Urban N, Christer V, Jan Å,Ingemar C,Sven L, Ingmar Carlsson, Mattias Andersson. Bemanning kiosk är nu tillfredställande.

                            Säkerhetsansvarig: På förslag Börje Ragnarsson

                            Kontaktpersoner: Douglas Johansson 070-8220013 och Urban Nyblom 070-6621623.

                            Lottförsäljning: Kiosk, Jan Åhman, Börje Ragnarsson m.fl

                            • Det här svaret redigerades för 6 år, 3 månader sedan av Urban Nyblom.
                            #829
                            Urban Nyblom
                            Deltagare

                              Jag glömde att samtliga funktionärer bör vara på plats klockan 0800 i Tipshallen. I varje fall senast 8:30.
                              Inträdet måste bemannas tidigt eftersom folk börjar komma redan 8:30-9:00.

                              Kiosken måste komma igång med korvgrillning och kaffekokning då många som rest lång vill ha något i magen redan när de kommer.

                              Funktionärer bär orange väst.

                              Ordföranden samt säkerhetsansvarig bör under förmiddagen informera piloter och publik flera gånger vad som händer på eventet och likaledes gäller beträffande säkerheten vid flygning och laddning mm.

                              Jan Odenmo kommer under dagen att göra olika deltagarundersökningar i avsikt att ge klubben feedback på arrangemanget, annonsering osv.

                              /Urban

                              • Det här svaret redigerades för 6 år, 3 månader sedan av Urban Nyblom.
                              #831
                              Jan Åhman
                              Deltagare

                                Jag har hittat lådan till inträdet med biljetter och klisterlappar mm

                                #832
                                Rolf Åhsberg
                                Deltagare

                                  Vi bör ha klart med ett swishnummer också för dom allra första som kommer kanske vill nyttja detta..

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.