BG:s Josefin

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1534
    Johan Bengtsson
    Deltagare

      Har i många år velat ha en likadan Josefin som jag hade runt 1979-80, kom över en begagnad i vintras som nu renoverats, målats om och provflögs i veckan. Nostalgin var fullkomlig när den flög som jag kommer ihåg.

      //Johan B

      • Detta ämne redigerades för 5 år, 7 månader sedan av Johan Bengtsson.
      #1539
      Rolf Åhsberg
      Deltagare

        Den blev skitsnygg Johan, och flög fint också.., skoj med nostalgikärror.

        /Roffe

        #1540
        Douglas Johansson
        Moderator

          Tjusig, kul med nostalgi. 🙂

          #1541
          Krister Vernersson
          Deltagare

            Den här modellen står också på min önskelista. Jag har bara några andra projekt som jag måste avsluta först. Ser att din är byggd med lite v-form på undervingen. Det gör modellen mycket snyggare.
            Enya 40 måste vara en bra motor till denna modell?
            Nu håller jag på med att färdigställa min Sig Smith Miniplane, som jag började bygga för många år sedan istället för en Josefin.

            #1547
            Johan Bengtsson
            Deltagare

              Kanske ljög lite ovan, jag var lite besviken på rollhastigheten och vid andra flygtillfället så råkade jag dessutom slå sönder den lite, reparerade på kvällen och flög dagen efter med nytt skevservo. Bytte även glödstift och propeller.

              Rollhastigheten blev bättre, men inte helt som jag vill. Motorn däremot blev som ny med Enya 3 stift och annan prop. Enya 40X äger…..

              Kommer tejpa roderspalter och flytta bak tyngdpunkten inför nästa flygning. Hade nog hjälpt lite med rak undervinge som det var på mitt “orginal”. Bra diskussion vi hade Krister om möjliga åtgärder.

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.