Fortsättning på Urbans gamla tråd "Snart färdig"

Startsida Forum Allmänna diskussioner om RC Byggtrådar Fortsättning på Urbans gamla tråd "Snart färdig"

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1548
    Krister Vernersson
    Deltagare

      I det gamla forumet hade Urban en tråd om projekt som har tagit några år att slutföra. Jag är nu färdig med mitt “Sig Smith Miniplane” bygge. Började bygget för 16 år sedan och var färdig till 95% efter några månader, sedan dess har hon hängt i taket.
      Modellen är byggd från Sigs fina byggsats från mitten av 70-talet och klädd med nylontyg och spännlack.

      #1551
      Douglas Johansson
      Moderator

        Vacker sak som jag hoppas få se i luften snart !!

        #1552
        Rolf Åhsberg
        Deltagare

          Det är något speciellt med SIG, lite tittade jag på denna när jag bestämde mig för Kadetten häromåret..

          #1553
          Urban Nyblom
          Deltagare

            Urtjusig modell! Vad annat kan man förvänta när Krister bygger något.

            #1554
            Krister Vernersson
            Deltagare

              Jag har haft möjlighet att provflyga planet, trots det dåliga vädret
              Det jag är mest nöjd med, är att det blir ingen olja på modellen.
              Kan rekommendera denna byggsats om man letar efter ett lite mer krävande bygge. Bygget är inte speciellt svår, men det tar lite tid.
              Motorvalet blev också bra.

              #1564
              Krister Vernersson
              Deltagare

                Jag har alltid tyckt att min Laser 70 som jag har i detta plan, har haft lite fet bränsleblandning på mellanregistret.
                Så jag bestämde mig för att slipa om tomgångsnålen.
                Original spetsvinkel var 10 grader, så jag provade med 8 grader.
                Viktigt innan man slipar den nya vinkeln är att nålen är centrerad.
                Har bara kört motorn på marken, men jag tycker det blev en skillnad till det bättre. Vi får se hur det blir i luften.

                #1569
                Jan Åhman
                Deltagare

                  Jag är inponerad av ditt kunnande. Hoppas att den går lika bra i luften.

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.