Slutflyget på I 11

Startsida Forum Allmänna diskussioner om RC Allmänt Slutflyget på I 11

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #752
    Rolf Åhsberg
    Deltagare

      Nu är det slut med flygat på I11 och på Bergundasjön. Det finns en ny skylt uppsatt vid fd. fotbollsplanen på I11 där det står att det är förbjudet att flyga drönare i naturvårdsområdet. Det betyder väl att vi inte får flyga flygplan heller pga. insekterna i området..
      Anders Fransson såg skylten häromdagen..

      #754
      Urban Nyblom
      Deltagare

        Ja…som modellflygare känner man sig verkligen förföljd.
        Hade inte drönarna funnits så hade vi inte hamnat i denna situation.

        Men eftersom vi inte flyger drönare kan vi ju utmana etablissemanget och fortsätta med vårt modellflyg som tidigare under vår vinter och höst när det ändå inte finns några insekter ute.

        Keep flying!

        #755
        Rolf Åhsberg
        Deltagare

          Ja egentligen skulle vi kunnat det, men man vet ju inte vart ett bråk med etablissemanget tar vägen..så därför skrev jag till kommunen att då är det fritt fram med tysta eldrivna modellflygplan, vi får se vad dom svarar..

          #757
          Rolf Åhsberg
          Deltagare

            Hej, jag var vid I11 gamla fotbollsplan och läste på en skylt att man inte får flyga med Drönare i området. Då är det med andra ord fritt att flyga med radiostyrda flygplan, jag menar då tysta elmodeller…Drönare är ju något helt annat!!
            Mvh Rolf Åhsberg

            Min text till kommunen..

            #759
            Rolf Åhsberg
            Deltagare

              Om man tänker lite längre än vad Morgan o Åke Juhlin gör så tänker jag så här, om nu det börjar bli ifrågasatt med diverse flygverksamhet i naturskyddsområdet som sträcker sig runt hela Bergundasjön kan jag inte tänka mig att klubben sanktionerar att vi flyger där. Ponera att det händer en olycka ett flygplan som det tex.blir fel på och orsakar någonting tror ni klubben och SMFF står bakom oss då?
              Varför inte istället reda ut vad som gäller, nu tog jag tag i detta för att vi klart ska veta och tycker ni att det var för jävligt så ursäkta att jag försöker reda ut detta.
              Jag tycker att man ska tänka ett steg längre och fundera på konsekvenser på det man gör.
              Nästan varje gång vi varit på fotbollsplanen har jag haft funderingar på vad som händer om någon tex. flyger in i kommunens anläggning några hundra meter längre ner. Snart är det bostäder där också och då är det ännu olämpligare och flyga på I 11.
              Vad ledningen i klubben tycker i ärendet vet jag inte men att den står bakom flyg där numera har jag svårt att tänka mig..då får man nog insektsmänniskorna på sig för dom ska ju etablera sig i hela Bäckaslöv.
              God Jul o tack för mig…

              #760
              Douglas Johansson
              Moderator

                Helt riktigt Roffe, klart vi måste ha koll på läget när vi flyger i klubbens namn.

                Sen vad en privat person gör är ju hans ensak, men han får ju också stå för konsekvenserna själv.
                Dock är det ju så att skulle en “privatperson” orsaka något så drabbar det ju modellflyget som helhet.

                /Douglas

                #825
                Rolf Åhsberg
                Deltagare

                  Jag har fått svar från kommunen om flygning på isen vid Furutå. Det är ok att flyga tom. Mars innan djurlivet kommer igång. Då vet vi det!!

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.